Ginger Joe lanserar en specialdesignad etikett för att stödja Mustaschkampen 2024 mot prostatacancer och öka medvetenheten kring sjukdomen. Genom att köpa Ginger Joe med den nya etiketten bidrar konsumenter direkt till Mustaschkampens livsviktiga arbete.
Under november månad byts den traditionella orangea mustaschen ut mot en blå. 10 % av vinsten från varje såld flaska med blå mustasch doneras direkt till prostatacancerforskningen. Den alkoholfria flaskans etikett pryds av Ginger Joes ikoniska mustasch, numera i blått – som också är en symbol för stöd och gemenskap i kampen mot prostatacancer.
”Det är verkligen fint att samarbeta med Mustaschkampen”, säger Sussanné Sjöblom, Brand Manager på Solera Sweden. ”Med partnerskapet har vi möjlighet och vara med och öka den livsviktiga medvetenheten om prostatacancer och bidra ekonomiskt till forskningen. Varje flaska representerar ett steg närmare vårt gemensamma mål att göra skillnad.”
Den limiterade flaskan finns tillgänglig i alla matbutiker under november månad. Genom samarbetet hoppas Ginger Joe inspirera fler att engagera sig i kampen mot Sveriges vanligaste cancerform.
Följ kampanjen på sociala medier:
https://www.instagram.com/gingerjoesweden / https://www.facebook.com/gingerjoesweden / https://gingerjoe.se/