Från Universal Pictures klassiska skräckfilm till Systembolagets hyllor – nu gör Frankensteins monster entré i vinvärlden. 19 Crimes förvandlar sin välkända red blend till en Halloween-special i samarbete med Universal Products & Experiences och Universal Monsters. En glow-in-the-dark-etikett och en digital upplevelse hyllar skräckhistoria i denna tappning.
Lagom till årets Halloween presenterar 19 Crimes en skräckinjagande nyhet på Systembolaget: Frankenstein Red Wine. Vinet har en glow-in-the-dark-etikett och en interaktiv AR-upplevelse på flaskan som väcker monstret till liv.
Lanseringen görs i samarbete med Universal Products & Experiences. Under Hollywoods guldålder skapade Universal Pictures odödliga karaktärer som Frankenstein, Dracula och The Mummy – figurer som i generationer symboliserat det missförstådda, outsidern och rebellen. Nu kliver Frankensteins monster in i 19 Crimes värld, där han liksom vinet får lysa starkast i mörkret.
Vinet finns i butik under oktober månad, eller så långt lagret räcker.
- 19 Crimes Frankenstein Red Wine 750 ml – Art.nr: 73968, Pris: 99 kr, Alkohol: 13,5 %
- 19 Crimes Frankenstein Red Wine Box 1,5 l – Art.nr: 50267, Pris: 179 kr, Alkohol: 13,5 %
