True Colours följer upp succén med regnbågscavan som lanserades i början av året med ett vitt vin på box.
– Vi har utvecklat True Colours tillsammans med Stiftelsen Regnbågsfonden, säger Gustaf Lönnbeck, brand manager på Altia. För varje såld produkt går pengar till deras arbete med HBTQ-frågor i hela världen. Nu lanserar vi även ett vitt vin på box.
Den första True Colours, en mousserande cava i regnbågsfärger, tog sig med rekordfart till såväl människors hjärtan och Instagram-flöden som till Systembolagets hyllor. Efter bara två månader fanns det på över 100 Systembolags hyllor.
Det vita vinet består av en blandning av chardonnay (80 %) och viognier (20 %) med torr, frisk, mycket fruktig smak och med inslag av tropisk frukt, citrus, vanilj och fat.
Boxen kommer att finnas i cirka 100 butiker runt om i landet från och med 1 juni och kosta 209 kr.
Artikelnummer är 3575.
Stiftelsen Regnbågsfonden startades och drivs av Jonas Gardell, Jon Voss och Arto Winter. Kajsa Bergkvist och Fredrik Robertsson sitter i styrelsen. Stiftelsens ändamål är att finansiellt hjälpa HBTIQ-organisationer i hela världen, liksom enskilda personer, företrädesvis i länder där regnbågspersoner förföljs och trakasseras av myndigheter, polis och religiösa institutioner.