– Längtan efter värmande drycker håller i sig långt efter julmånaderna. Blossa Värma är en smakupplevelse långt ifrån vår klassiska julglögg och sätter en helt ny smak på den nordiska vintern, säger Åsa Strömberg, Senior Brand Manager på Blossa.
I början av det nya året intar Blossa Värma hyllorna i dagligvaruhandeln. Den kryddade vinterdrycken lanseras i två smaker: äpple och kardemumma samt citrus och ingefära.
– Blossa Värma har en frisk sötma från citrus- och äpplejuice som smaksatts med pigg ingefära och kryddig kardemumma. Båda produkterna har en bas av rooibos som ger en tydlig struktur till drycken. Blossa Värma är både alkohol- och koffeinfri samt helt fri från artificiella aromämnen och konserveringsmedel. Den kan därför avnjutas av alla under hela vintern, säger Åsa Strömberg.
Uppdraget att illustrera flaskorna gavs till illustratören Klas Fahlén som målat upp scener av gemenskap i ett vinterlandskap där karaktärerna värmer sig efter en stund i kylan.
– Blossa Värma är framtagen utifrån insikten att vi människor har ett behov av värme och gemenskap under kalla perioder. Drycken kan följa med i termos till skidbacken, vinterpicknicken eller bidra med värme hemma i soffan en kall vinterkväll, säger Åsa Strömberg.
Om Blossa Värma
- Blossa Värma är en alkohol- och koffeinfri kryddad vinterdryck.
- Finns i två olika smaker: citrus och ingefära samt äpple och kardemumma.
- Finns till försäljning i dagligvaruhandeln från och med vecka 4 i glasflaskor om 75 cl.
- Cirkapris 44,90 kr.
- Baserad på väl utvalda naturliga ingredienser utan aromämnen och konserveringsmedel.