Leif GW Persson har alltid stått fast vid sin stil, en trygg ikon både i rutan och hos folket. Men nu är det dags för en förändring, i alla fall när det kommer till hans viner. Den uppdaterade designen kombinerar en modern elegans med ett tidlöst uttryck, samtidigt som den bibehåller det klassiska GW-varumärket.
GW:s viner har länge stått för pålitlighet och kvalitet – precis som Leif GW själv. Den uppdaterade designen är stramare och mer stilren. Designen pryds av en omarbetad ikonisk illustration av Leif GW Persson, där hans omisskännliga karaktär får en ny tappning.
”Det handlar om att våga förnya sig – men på mitt eget sätt, förstås. Det viktiga är att vinet fortfarande smakar lika bra, det är bara utsidan som har blivit lite snyggare. Och självklart, vinerna är fortfarande lika lämpade för både en middag med gott sällskap som till en bra bok.” säger Leif GW Persson.
Den nya designen kommer att rullas ut successivt under de kommande månaderna där den första produkten som lanserades, flaskvinet GW:s Röda Reserva, är först ut med att få sin uppdaterade utformning.
Om GW:s viner
GW:s viner har varit en självklart del av mångas middagsbord sedan lanseringen år 2018. Med sin höga kvalitet och tillgängliga smaker har GW:s viner blivit en favorit bland vinälskare över hela landet. Idag består vinportföljen av sex olika viner och är ett av de mest populära varumärkena på Systembolaget med nästan 2 miljoner liter i försäljning årligen.