CHILL OUT introducerar franskt rosévin i smart förpackning

Nu lanserar CHILL OUT ett rosévin i klassisk Provence-stil som är förpackad i en klimatsmart folierad påse som enkelt kan medtas till sommarens aktiviteter.


Den smarta förpackningen är ett resultat av varumärkets ambition att minska onödigt avfall genom klimatsmart förpackningsdesign. Förpackningen, som är en folierad påse, ger 90 procent mindre avfall samt 60 procent lägre koldioxidavtryck än två glasflaskor.

Påsen är en mjuk förpackning om 1,5 liter som är enkel att ta med sig, och är utrustad med tre hål som gör det enkelt att bära vinet som det är. Den tar minimalt med plats i både väska, picknickkorg och kylskåp, och kyls snabbare än en traditionell bag-in-box. Dessutom kan påsen förvaras direkt i vatten på exempelvis stranden eller utflykten för att hålla sig kall hela dagen.

– Förpackningen är oerhört praktisk. Den är klimatsmart, enkel att förvara och bära med till sommarfesten, campingen eller på utflykten. Det är helt enkelt det perfekta sommarvinet, säger Ewa Wirström, Brand Manager för CHILL OUT.

Serveras väl kyld som aperitif eller till lättare rätter såsom sallad, fisk och skaldjur.

CHILL OUT Rosé IGP Méditerranée finns att beställa på Systembolaget från och med den 8 maj och kostar 129 kronor.

Produktinformation:
CHILL OUT Rosé IGP Méditerranée 2018
Lansering: 8 maj, 2019
Pris: 129 kronor
Artikelnummer: 74512-07
Druva: 85 % Grenache, 15 % Cinsault
Alkoholhalt: 13 %
Sockerhalt: Mindre än 2 g/ l
Färg: Laxrosa
Förpackning: Folierad påse, 1500 ml