Hard Seltzer-trenden i Sverige för att stanna, nu lanseras LOCAL Hard Seltzer Tropical

Den globala dryckestrenden med alkoholhaltigt smaksatt vatten, så kallad Hard Seltzer, lanserades brett i Sverige med LOCAL Hard Seltzer Lemon hösten 2020. Produkten blev snabbt populär och nu följs succén upp med en ny variant, LOCAL Hard Seltzer Tropical, som lanseras i samtliga Systembolagsbutiker under juli månad.


LOCAL Hard Seltzer Tropical är en ny variant från LOCAL som under 2020-talet snabbt etablerat sig som Sveriges mest sålda hard seltzer-varumärke. Försäljningssuccén för LOCAL följer den stadigt ökande efterfrågan på uppfriskande och fräscha alternativ till öl, cider och vin. Det låga socker- och kolhydratinnehållet och den, i jämförelse med andra drinkar, låga kalorinivån är något som uppmärksammas av konsumenterna.

”En frisk törstsläckare som dessutom har ett lågt kaloriinnehåll har visat sig ha en större efterfrågan än vad vi vågat drömma om. Med lanseringen LOCAL Hard Seltzer Tropical har vi fått till en somrig smak som dessutom är baserad på enbart ekologiska ingredienser vilket är spännande och i linje med den clean label-trend som råder” säger Marcus Friari, produktchef för LOCAL på Galatea.

LOCAL HARD SELTZER TROPICAL innehåller 28 kalorier (kcal) och 0,9g kolhydrater per 100ml. Drycken är vodkabaserad och smaksatt med ekologiska aromer av mango och ananas. Alkoholhalten på drycken är 4,5%. Produkten lanseras brett över hela landet med start 11:e juli.

 

LOCAL HARD SELTZER TROPICAL
Artikelnummer på Systembolaget: 1070
Pris: 21,90 kr (+pant)
Förpackning: 330 ml burk
Alkoholhalt: 4,5%
Lanseringsdag: 11:e Juli