Campo Viejo har sex år i rad lanserat en limited edition-flaska under konstsatsningen ”Live Uncorked”. Årets flaska pryds av ett konstverk som skapades under gatufesten ”Street of Colour”, där kreativa konsumenter och konstnärer gick ihop och sam-skapade ett verk tillsammans. Den exklusiva flaskan lanseras på Systembolaget i november och ersätter den vanliga flaskan under en begränsad tidsperiod.
Som en del av satsningen är Campo Viejo också en av huvudsponsorerna till ”Affordable Art Fair”, som går av stapeln den 11 till 14 oktober på Nacka Strandmässa i Stockholm. Campo Viejo kommer att vara på plats och hålla vinprovningar på vernissagen. Konstnärerna bakom den nya flaskdesignen kommer dessutom att, i realtid, under kvällen skapa ett konstverk framför besökarna.
– Vi är jättestolta över att få vara med och kunna bidra för att göra konst tillgänglig för fler människor – både genom att vara huvudsponsor till ”Affordable Art Fair”, men också genom att låta den nya flaskan sätta färg på människors middagsbord. Vi levererar inte bara goda smaker, men också vackra färger i vardagen, säger Anna Westermark, varumärkesansvarig för Campo Viejo.
Om Campo Viejo Reserva2001 öppnade Campo Viejo Spaniens första CO2-neutrala vingård i närheten av Logroño, Riojas huvudstad. Vingården använder sig av vinvärldens senaste teknologier samtidigt som de tar till vara på den vinkunskap som under lång tid har format vindistriktet.
Campo Viejo Reserva
Artikelnummer: 6083
Alkoholhalt: 13,5%
Pris: 99 kr för 750 ml