AKTUELLT:
Högsta betyg till Tareq Taylors tyska riesling!
100 % grön produktserie när Pinnvinet-boxen blir ekologisk
Scarlett Dark – härligt generöst rött från Spanien
To The Nines – högt betyg till spännande...
En god jul från Tegnér & Son
Krämig potatisgnocchi med rödgul trumpetsvamp, kalkon, spenat, Appenzeller...
Trots skenande priser – svenskar slänger mat för...
Teriyakipenslad & serranolindad torskrygg, heta ramennudlar & klassisk...
POSE Sparkling Brut Blanc de Blancs – fyndmässigt...
Blossa 2023 – här är årets smak
Boxtoppen
  • BOXVINER
  • FLASKVINER
  • Tidningen Boxtoppen
Hem / Codorníu och Joanna Fingal i samarbete inför nyår

Codorníu och Joanna Fingal i samarbete inför nyår

av Boxtoppen december 7, 2017
december 7, 2017
101
Codorníu, ett av världens äldsta vinhus, lanserar inför nyår ett inspirerande samarbete med sidenklädmärket Lou in Love. Ansiktet för kampanjen är influencern Joanna Fingal.

För 25 år sedan lanserade Codorníu varumärket Anna de Codorníu, vilka tog fram det första mousserande vinerna att införliva chardonnay i sin cava. Idag anses varumärket vara nästintill ikoniskt – och som dessutom levererar mousserande viner med kvalité. Varumärket är i grund och botten en hyllning till familjen Codorníus sista arvtagerska – Anna de Codorníu, som 1659 gifte sig med den dåvarande vinmakaren Miquel Raventós. Anna har varit en stark förebild inom företaget och har bland annat fått en egen staty i en av Codorníus äldsta vinkällare i Spanien.

Anna de Codorníu är idag ett innovativt varumärke som samarbetar med influencers och erkända designers världen över. Vinhuset är bland annat huvudsponsor till Madrid Fashion Week och har nyligen varit aktuell i ett samarbete med den svenska konstnärinnan Clara Hallencreutz. Lagom till nyår lanserar de nu en vacker sidenklänning tillsammans med Lou in Love, inspirerad av den ekologiska cavan från Anna de Codorníu.

Lou in Loves klänning ”Anna” är i finaste siden som är ett hållbart och lyxigt materialval. Designen är framtagen för att få ett vackert fall och för att glänsa lite extra på nyårsfesten! Klänningen kommer finnas i en mindre upplaga fr.om den 7:e december och kostar 3295 kr.

Ansiktet utåt för klänningen och dess kampanj är Joanna Fingal som också har varit med och designat klänningen:

– Ett så himla spännande samarbete med två varumärken som jag verkligen står bakom. Klänningen är så fin och självklart kommer jag att bära den för att fira in 2018!

Läs mer om samarbetet, Anna de Codorníus cavor och om Lou in Love här.

Tidigare artiklar
Masi Bonacosta med ny design
Nästa artikel
Vitt ekologiskt vin i ny design

LIKNANDE ARTIKLAR

100 % grön produktserie när Pinnvinet-boxen blir ekologisk

En god jul från Tegnér & Son

Trots skenande priser – svenskar slänger mat för...

Blossa 2023 – här är årets smak

Karins Veranda – en nyhet

Relax Rieseling lanseras på magnumflaska 11 september

Sämre tider påverkar våra köpvanor

Nå årgång på fasta hyllan – LealeTerre Siciliane...

MASIA Cava Reserva Brut

Rio Maggio – Fast lansering i samtliga systembolagets...

FLER RECEPT

  • Pankofriterade blåmusslor, Portabella, svartkål & en kräm på blomkål & jordärtskocka

  • Sushi på lättrökt salmalax, wasabimajonnäs, sriracha & rostad lök möter charmant grüner veltliner

  • Smörstekt rågbröd toppat med avokado, sobrasada & bladpersilja i härligt möte med Karl Fredriks Rosé!

  • Långbakad fläskkarré, rostade rotfrukter, såsreduktion & italiensk generositet i glasen

  • Lamminnerfilé, primörer, vit bönkräm & sicilianskt rött i glasen

ARTIKLAR

  • 100 % grön produktserie när Pinnvinet-boxen blir ekologisk

  • En god jul från Tegnér & Son

  • Trots skenande priser – svenskar slänger mat för nära 800 kr varje månad

  • Blossa 2023 – här är årets smak

  • Karins Veranda – en nyhet

Kontakta Boxtoppen

  • - Maila oss på info(at)boxtoppen.se
  • - Annonsering: christoffer(at)boxtoppen.se
  • - Webbmaster: Tecken 1 AB
  • Copyright 2014-2023.

Populär läsning just nu

  • 1

    Scarlett Dark – härligt generöst rött från Spanien

    september 20, 2023
  • 2

    100 % grön produktserie när Pinnvinet-boxen blir ekologisk

    september 21, 2023
  • 3

    To The Nines – högt betyg till spännande rödvinsnyhet från en av Portugals främsta!

    september 19, 2023

Om Boxtoppen

Idén med Boxtoppen är att sprida kunskap om vin i allmänhet och boxviner i synnerhet på ett lättbegripligt och trevligt sätt till alla som har ett vinintresse. Oavsett om du är aktiv munskänk och provat vin i 50 år eller är en yngre konsument med ett nyligen väckt intresse för vin kommer det finnas spännande läsning om aktuella lanseringar och gamla trotjänare.

@2019 - All Right Reserved. Designed and Developed by PenciDesign

Boxtoppen
  • BOXVINER
  • FLASKVINER
  • Tidningen Boxtoppen
Boxtoppen
  • BOXVINER
  • FLASKVINER
  • Tidningen Boxtoppen
@2019 - All Right Reserved. Designed and Developed by PenciDesign

LÄS OCKSÅx

Fyndstämplad roséprosecco med skånsk signatur

Nyhet – Santa Inés Organic 2015 i...

Julskinkan och den så viktiga brunkålen